Bloggändringar.

Sitter hemma förtillfället. Vaknade upp i morse med ett halvdövt vänseröra. Har varit hos öronläkaren och hon kunde inte säga vad det var för fel. Ingen vaxpropp eller något annat som skulle kunna täppa igen. Men nedsatt hörsel det kunde de konstantera där efter några tester. Läbbigt, så jag tog beslutet att åka hem och vila mitt stackars öra och hoppas på att det blir bättre tills imorgon.

Satt och funderade över min blogg. Eftersom att det inte är så mycket resor på gång det närmaste och jag faktiskt vill skriva mer så tänkte jag utöka den här bloggen lite mer faktiskt.

Vad det blir utav det märker vi, blir lite blandade grej, vad jag har i huvudet just nu.

Lite resor är faktiskt på gång, jag ljög lite :). Mamma och Pappa har tänkt bjuda med familjen med pojkvänner på resa som julklapp. Det har varit lite prat fram och tillbaka om vart vi ska åka. Först var det Dubai 2 veckor, sen funderades det över Dolomiterna en vecka och åka skidor. Det slutade med Thailand två veckor den 29 december till 13 januari. Även om jag har varit där 2 gånger redan så ska det bli mysigt att få åka dit med familj och pojkvän. Bästa föräldrarna :D

Lite bilder från Thailandsresan 2007

Eftersom det blir Thailand då, pratar jag och Daniel om en weekendresa till någon av Europas huvudstäder, helst någon stad vi inte har varit i. Någon som har tips?

Jag försöker lägga in lite bilder i varje inlägg, för det blir så mycket roligare att läsa och för mig när jag läser andras bloggar blir man lite mer inspirerad.

Lite dött

Just nu är det lite dött på resfronten. Håller på att planera lite resor privat, bland annat en runt jul med familjen. Det lutar åt skidresa i alperna då.
Kanske en resa för mig och Daniel med. Vi får se lite. Håller på och undersöker en aning. Har pratat om New York ett tag, så antingen det eller en solresa innan jul :). Men vi får se om det finns tid till detta. Har fullt upp annars ändå.

Vet inte varför folk säger att det inte händer något på vinter, det kan jag absolut inte hålla med om. Har fullt upp hela hösten känns det som. Så jag går inte sysslolös.

Det var lite uppdatering från mig.

Bilfärd

Tog mig en tripp efter jobbet. Hittade stranden jag skrev om igår. Tanken var den att jag bara skulle köra dit. Ta lite bilder på det och såklart få se det med egna ögon. Sedan skulle jag styra bilen tillbaka till hotellet och sen gå ner till stranden. Men så blev det molnigt när jag var på plats, så jag beslutade mig att ta en lite längre tripp på ön. Så styrde min kära hyrbil mot California lighthouse. Och ska jag vara ärlig så hade jag inget att förvänta mig. Och WOW säger jag bara, vilket ställe. Jag är verkligen på paradis ön. Man kan verkligen hitta det där lilla extra bara man tar sig ifrån hotellområderna. Kan slå vad om att de flesta som bor på dessa hotell se enbart hotellpoolen och stranden nedanför.

Det är en otroligt exotisk natur som finns här för oss nordbor. Och känner lite sorg att jag inte fick se mer på Curacao. Hade tyvärr ingen bil där, vilket jag är väldigt glad att jag har här.

Bilder säger mer än tusen ord, eller hur lyder ordspråket? Jag tycker det är roligare med bilder än en massa text. Så här får ni mina bilder:

Naturen kring California Lighthouse nedan:

Fick testat på lite kitesurf fotografering på hemvägen:

Vore jättekul om ni ville kommentera vad ni tycker om mina bilder. Har foto som stort intresse, tyvärr har jag bara en vanlig digitalkamera att leka med. Funderar länge och väl på en systemkamera där man kan göra egna inställningar och få mycket skarpare bilder.

Och sist men inte minst, min trofasta tjänare på denna ö trots våra bråk i början så blev vi vänner till sist :)

Godnatt världen, Bye bye Aruba

Utflykt

Under lunchen idag stack jag och en till bort till KFC. När i sedan skulle köra tillbaka ville han visa mig en guldgruva som byggdes i slutet av 1800-talet och som nu ligger som ruiner. Vi körde förbi snabbt och kollade, men hann inte stanna till.
Efter jobbet körde jag vägen tillbaka till platsen. Det var en konstig känsla att stå där helt ensam vid en ruin. Inte som när man besökte Colosseum i Rom eller något liknande där det befinner sig hur mycket turister som helst. Nä, här var jag helt ensam. Liksom lite läskigt ensam. Visste ju inte om man skulle hitta något skelett nere i någon grop. Klättrade upp en liten bit på trappan för att kolla utsikten, vågade inte för långt upp. Enda ljud som hördes var från något väldigt högljutt kryp. Lät som en gaphalsig syrsa som flög omkring.
Tog lite kort som lite kontrast till alla mina solnedgångar och stränder.

Rena rama kaktuslandskapet, exotiskt.

Kvällen avslutades på stranden med en bok.

Imorgon ska jag ta mig till Eagle Beach. Har sett några häftiga foton både i tidningar och på nätet. Hoppas kunna få ta några jag med så ska ni få se vad jag menar. :)

Godnatt.

Inte min dag idag

Kan knappt ens förklara hur min dag varit.

Bilen krånglar, jobbet går trögt (smutsig maskin), efter 3 affärer lyckas jag köpa tandkräm (ingen tar kort, man måste vara medlem eller inte kort under 15 dollar). Bilen krånglar. Kommer äntligen ner till stranden efter mycket om och men. Tar ett dopp, lägger mig och läser under solnedgång. Sätter mig restaurangen och äter, ska betala HAHA, kortläsaren funkar inte, måste tillbaka ner imorgon. Vad är det med detta land och inte kunna betala med kort? En av de största turistöarna i Karibien?.

Kommer hem, ska skriva blogginlägg, lyckas klicka bort hälften utan att veta varför. Så nöjd är jag. Tur att det är bra folk jag jobbar med på kraftverket. :)

En av de berättade hur jag inspirerade honom att få hans dotter att jobba med teknik när hon blir stor. Eftersom att det är väldigt ovanligt med tjejer i den här branschen. Så trots min dumma dag, så känns det kul att få höra något sådant.

Var iväg en sväng igår med bilen (krångel). Tog lite kort.

Är lite trött på dessa solnedgångar, ska försöka ta lite andra bilder och lägga upp här, promise.