Bilfärd

Tog mig en tripp efter jobbet. Hittade stranden jag skrev om igår. Tanken var den att jag bara skulle köra dit. Ta lite bilder på det och såklart få se det med egna ögon. Sedan skulle jag styra bilen tillbaka till hotellet och sen gå ner till stranden. Men så blev det molnigt när jag var på plats, så jag beslutade mig att ta en lite längre tripp på ön. Så styrde min kära hyrbil mot California lighthouse. Och ska jag vara ärlig så hade jag inget att förvänta mig. Och WOW säger jag bara, vilket ställe. Jag är verkligen på paradis ön. Man kan verkligen hitta det där lilla extra bara man tar sig ifrån hotellområderna. Kan slå vad om att de flesta som bor på dessa hotell se enbart hotellpoolen och stranden nedanför.

Det är en otroligt exotisk natur som finns här för oss nordbor. Och känner lite sorg att jag inte fick se mer på Curacao. Hade tyvärr ingen bil där, vilket jag är väldigt glad att jag har här.

Bilder säger mer än tusen ord, eller hur lyder ordspråket? Jag tycker det är roligare med bilder än en massa text. Så här får ni mina bilder:




Naturen kring California Lighthouse nedan:



Fick testat på lite kitesurf fotografering på hemvägen:




Vore jättekul om ni ville kommentera vad ni tycker om mina bilder. Har foto som stort intresse, tyvärr har jag bara en vanlig digitalkamera att leka med. Funderar länge och väl på en systemkamera där man kan göra egna inställningar och få mycket skarpare bilder.


Och sist men inte minst, min trofasta tjänare på denna ö trots våra bråk i början så blev vi vänner till sist :)




Godnatt världen, Bye bye Aruba


Kommentarer
Postat av: Emma

Grymt fina bilder!

2010-09-03 @ 10:11:49
URL: http://engrodasliv.emmabrissman.com
Postat av: Senitec

Riktigt bra bilder tycker vi från hela avdelningen.

2010-09-03 @ 14:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0