Utflykt

Under lunchen idag stack jag och en till bort till KFC. När i sedan skulle köra tillbaka ville han visa mig en guldgruva som byggdes i slutet av 1800-talet och som nu ligger som ruiner. Vi körde förbi snabbt och kollade, men hann inte stanna till.
Efter jobbet körde jag vägen tillbaka till platsen. Det var en konstig känsla att stå där helt ensam vid en ruin. Inte som när man besökte Colosseum i Rom eller något liknande där det befinner sig hur mycket turister som helst. Nä, här var jag helt ensam. Liksom lite läskigt ensam. Visste ju inte om man skulle hitta något skelett nere i någon grop. Klättrade upp en liten bit på trappan för att kolla utsikten, vågade inte för långt upp. Enda ljud som hördes var från något väldigt högljutt kryp. Lät som en gaphalsig syrsa som flög omkring.
Tog lite kort som lite kontrast till alla mina solnedgångar och stränder.






Rena rama kaktuslandskapet, exotiskt.


Kvällen avslutades på stranden med en bok.

Imorgon ska jag ta mig till Eagle Beach. Har sett några häftiga foton både i tidningar och på nätet. Hoppas kunna få ta några jag med så ska ni få se vad jag menar. :)

Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0