Aruba

Har anlänt till Aruba nu. Börjar kännas lite att man pendlar fram och tillbaka i tiden. Vet inte vilken tid på dygnet man borde vara trött eller pigg. Vet inte om jag ens är varken trött eller pigg, en aningen förvirrad just nu.

Aruba från ovan

Den här gången är det lite annorlunda. Inga finnar här som man kan umgås med, utan är helt själv. Har en egen hyrbil som jag får köra runt med här. Det är bra. Tänkt utnyttja den under min lediga tid och ta mig en titt runt ön. Men idag hann jag inte med så mycket. Tog en bra stund innan jag fick bilen, de hade tappat?! bort den bilen som jag skulle ha, så jag fick vänta tills det tvättat en annan bil som precis kommit in. Efter allt krångel fick jag tillslut bilen och kunde köra från flygplatsen. Tog mitt sikte mot hotellet som bara låg nån kilometer därifrån. Checkade in och tog sedan en promenad ner mot stranden.
Trots att hotellet ligger precis vid flygplatsen och flygplanen flyger väldigt nära så kan jag inte låta bli att njuta lite av att vara här. Det är otroligt fint här. Är nyfiken på hur resten av ön ser ut. Men först jobb imorgon.

Tog lite bilder av min lilla kvällspromenad ner till stranden.

Godnatt Sverige, Godnatt Världen

Pendling

Kom hem från Curacao i fredags. Men hinner knappt vara hemma ens två veckor förrän jag ska tillbaka till Karibien. Nu blir det grannön Aruba.

Så jag kan ju använda samma bild igen :).

Jobb avklarat

Finally, arbetet är gjort. Nu kan jag ägna resten av tiden på stranden. Det blir hela eftermiddag och kväll idag, och hela dagen imorgon. 16.55 lokal tid går flyget till Amsterdam.
Egentligen hade jag väl inte behövt vara på jobbet här idag. Blev klar med allt igår, men de ville ha fler som skulle lära sig maskinen, så jag fick leka lärare idag med :).. Det gick fint, och maskinen bara tuggar smutsvatten av sig själv. Wonderful.
Sitter och väntar på sista papprerna ska bli signade sen blir det hotell och strand.

Var ner till stranden igår efter jobbet. Tog bilder därifrån.

Bildkollage

Gör ett litet bildkollage med alla bilder jag tog igår. Vi åkte in till centrumet i Willemstad ich kollade runt. Jag tog lite bilder. Här ska ni få se hur färgglatt jag menar att Curacao är.

Detta är en träbro som heter "Queen Emma Bridge". Och den här bron korsar St. Anna Bay.

Lite ont på det goda

Mitt emot kraftverket ligger ett raffinanderi. Mellan dessa fabriker finns en sjö. Bestådende av Vatten, trodde jag.
Eller vad tror ni?

Ögat lurar en, det är en sjö med mer olja än vatten, ca 4 meter djup. Tyckte jag såg vågor först, men det var väldigt stillastående sådana.
 Ren miljöförstörelse.

Det var dagens onda.

Vatten, bara vanligt vatten

Idag köpte jag vatten i tetrapak, lustigt.

Det går bra

Allt flyter på så himla bra. Det kan inte vara sant, snart händer det väl något riktigt allvarligt bara för det. Eller kan jag ha sådan tur att jag kan få åka hem redan på Torsdag? Kanske till och med kan få en soldag på torsdag om jag blir klar. Flyger inte förrän på eftermiddagen och flygplatsen ligger 10 minuter från hotellet. Det bästa av allt är att jag flyger direkt till Amsterdam och sedan hem.
Hoppas på att få se mig lite om här på ön bara. Otroligt fint här är. Ska försöka ta mig ner till stranden senare och kolla lite. Ska ta lite bilder med.

Här kommer lite bilder från hotellet.

Sängen

Balkongen

Poolen

St.Maarten

Mellanlandade i St.Maarten. Ännu en stämpel i passet (samlar på sådana) :D. Men kan inte säga att jag varit i landet.

Men här får ni två bilder tagna från flygplatsen. Ser riktigt härligt ut.

Har anlänt till Curacao. Skriver mer om det senare :).

Curacao

Det känns som det är dags att ta upp bloggen igen. I morgon bär det av till Curacao för ett nytt arbete. Förhoppningsvis hoppas jag på att det inte tar lika lång tid som det gjorde på Dominkanska Republiken.

7.00 lyfter planet till Paris, sen flyger jag vidare St. Maarten. Därifrån har jag fått boka nått litet flyg till Curacao.
Hotellet jag kommer bo på heter Floris suite hotel. Ser riktigt najs ut om man kollar på bilderna. Hoppas det även är så i verkligheten.

Blir kvar i Göteborg inatt. Enklast så. Hoppas även Daniel hinner komma hem idag från Valencia. Annars möts vi väl på flygplatsen i Paris i morgon bitti haha :). Än har det inte hänt att vi mötts på flygplatsen. Men har vart planerat flera gånger när det varit nära att missa flyg osv. Nån dag, då kommer det hända. Roligt haha :).

Nähä, nu vet ni iallafall att det börjar hända saker på resfronten. Har ioförsig vetat om detta sen jag var på Dominikanska, men vill inte skriva förrän jag vet säkert och flygbiljetterna är bokade. I det här jobbet sker förändringar hela tiden nästan.
Dessutom har jag haft semester. Knappt suttit vid datorn.