Skärpning Emma

Nu får jag skärpa mig. Måste ju uppdatera lite granna iallafall. Kom till Kenya i förrgår. Flög först till Amsterdam, vidare till Nairobi, sedan inrikes flyg till Mombasa. Ja, inrikesflyg Emma, då ska man checka ut bagaget och sedan checka in igen. Du borde ha lärt dig?!

Jaja, fick tillslut mitt bagage senare under dagen. Men kunde inte börja jobba med maskinen. Jag fick ändå kommit ut till sighten och hälsat på alla och få säkerthetsinformation.

Mina intryck av Kenya är bra. Mycket folk huller om buller och det slog mig genast hur mycket människor GÅR i denna stad, eller kanske i detta land. När vi åkte till flygplatsen märkte jag att alla gick åt motsatt håll, de var på väg hem från jobbet. Då var det inte 1 eller 2 personer, det var en hel flock, typ 100 eller mer. Har även tittat på hur de går och kommit fram till att vi människor går roligt. Eller iallafall Kenyaner (döper jag de till). Ska studera vidare detta när jag kommer hem och se om vi går lika roligt. Det är stökigt och rörigt precis som på alla andra ställen jag varit på så det är ingen nyhet. Verkar som att vi i Sverige och i Europa är rätt unika med renlighet och ordentlighet. Människorna här är dock väldigt trevliga. Alla stannar och pratar och fråga hur jag mår, de välkomnar mig hit till Kenya. De tycker mycket om att prata om sitt hemland. Berätta om alla djur och frågar mig om jag ska åka på safari, vilket jag nog inte kommer att få tid med.

Efter 1,5 dag har jag iallafall fått igång maskinen, så den rullar på för fullt nu. Nja, rullar gör den inte, men den funkar som den ska. Så jag passar på med ett litet inlägg här.

Tyvärr blir det inga bilder just nu. Internet är segt och det tar sån tid att ladda upp. Ska försöka fixa sen när jag kommer hem till Sverige. Kalla Sverige.

Nått som jag lyckas med på varje resan, jag drar med mig regn. Varenda ställe där man tycker att det inte borde regna har det regnat eller varit nära på. Jag är nog någon slags regngud, eller så har jag ärvt mammas otur ;).

Hej svejs så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0