Framme

Är nu framme på sighten i Burkina Faso, sitter uppe i kontrollrummet just nu. Ska strax börja dagen.

När jag landade i fredagseftermiddag möttes jag av regn. Inget vad man hade förväntat sig här men så är regnperioden tydligen på ingång. Blev uppmött utav en som arbetar för våra kunder. Han fixade med visumet, så det var bara för mig att hämta mina väskor. På flygplatsen hade de inte ens rullband för väskorna, utan dessa kördes in på vagnar och placerades på träboxar. Men har fått höra i efterhand att de håller på att bygga om flygplatsen, så det var bara provosoriskt.

När allt var färdigfixat kördes vi till Guesthouset i Ougadougou för övernattning. Maten var helt okej som vi fick där. Satt och pratade med en Kanadensare som också skulle upp till gruvan. Han kunda prata både engelska och franska, så han fick vara min tolk. Burkina är ett fransktalande land. Vi tog en liten promenad runt kvarteret och kollade lite. Satt och pratade med vakterna en stund, sen gick jag och lade mig.




Lite bilder från Guesthouset


Dagen efter kördes vi upp till sighten. Det var en 5 timmar lång bilfärd. Mycket intryck, ju längre upp i norr man kom, ju torrare blev det. Har svårt att förstå hur folk kan bo och överleva.


Lite bilder längs med vägen.



I sådana här hyddor bor de i här uppe.


Det blev ganska kortfattat nu. Får skriva mer sen när jag har tid, men måste ut och arbeta nu.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0