San Francisco, Dominkanska Republiken

Här ska jag spendera mina närmsta dagar av livet :)

Kom fram igår kväll. Resan totalt tog 22 timmar. Jag var bra trött när jag kom fram kan jag meddela. Allt gick faktiskt väldigt smidigt. Blev 2 timmar längre väntan i New York, 4 timmar allt som allt.
Sista flyget som gick till Santo Domingo hamna jag jämte en pratig 6 åring. Han hade mycket att berätta för mig. Bland annat att han hade matat sin hund med korvar så hunden "pooped two big poops" haha. Söt unge.

Framme i Santo Domingo blev jag upphämtad av en finne som jobbar på platsen. Första natten fick bli på ett hotell där. Goaste hotellsäng jag sovit i iallafall. Lämnade hotellet imorse och åkte vidare norrut. Tog ca 3 timmar att köra upp till San Francisco där hotellet alla bor på ligger.

Väldigt grön och fin ö. Mycket berg, men vädret är inte det bästa just nu. Regnigt och molnigt. Fast nu gör det inte så mycket för det är svalare att jobba i. Tråkigt hade det vart om jag var här på solsemester. Men då ska man antagligen inte åka denna tiden. Tydligen orkan och regnsäsong nu.

Just nu sitter jag i en container och skriver lite. Det finns för tillfället inte så mycket för mig att göra. Allt var inte riktigt klart. Men det är inte så intressant att skriva om här. Men så se läget ut för mig hittills iallafall.


Lägger ut lite kort. Blir endast kort från luften eftersom det var där jag spendera mesta tiden igår :).



Centrala New York sett från ovan

 
Längst ner i mitten kan man skymta frihetsgudinnan. (starten var en aning skakig och fick zooma rejält)


 
Fick läkra bilder från luften. Här är en utav de på väg från New York till Dominkanska Republiken


Kommentarer
Postat av: Erika

Min joddlavän! Varför har du inte sagt att du har en blööööögg? =) Ska jag in och lusläsa. Hihi, ses vi snart? Diggar du Björn Rosenström lika mycket som joddla? I så fall häääng med på det på Karsefors i sommar. Pussss!

2010-07-01 @ 22:47:20
Postat av: Emma

Älskar den sista bilden! Fantastiska färger och mönster.

2010-09-06 @ 15:51:33
URL: http://engrodasliv.emmabrissman.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0