Söndag

Gick upp som vanligt vid 7 tiden och gjorde mig i ordning och drog på mig arbetskläderna. Precis när jag skulle ut och äta frukost såg jag en lapp på golvet instucket under dörren. På lappen stod de att de var tänkt att börja jobba klockan 10 i stället, så jag kunde sova et par timmar längre. Längre ner på lappen stod det att det bara var elektrikerna som skulle jobba idag. De andra skulle stanna kvar. Två av finnarna hade planerat att åka till Santiago, en stad som ligger lite norr om San Francisco (låter som jag befinner mig i USA haha). Santiago är Dominkanska Republikens näst största stad. Dit skulle de och äta middag senare under eftermiddagen och frågade om jag vill hänga på.

Jag funderade en stund. Jag har ingen anledning att åka till jobbet idag. För där finns ändå inget för mig att göra förrän jag får mitt paket från Sverige.
"Äh, jag stannar" tänker jag.
Gjorde jag bra faktiskt. Har suttit och gottat mig vid poolen hela dagen (bränt som faan bara, men ska inte klaga). Har tagit en dusch nu. Vet inte säkert när vi ska åka. Blir väl om ett tag. Men finns alltid saker att fördriva tiden med. Det spelas JÄTTEhög musik ute vid poolen nu, de har bärt fram de största högtalarna. Vet inte varför. Är ju knappt något folk och det gör ont i öronen att gå nära. Jaja, man får väl ta seden dit den kommer? Kanske är något kulturellt med det hela?!

Bjuder på lite bilder från min lilla poolstund.




Ska försöka ta lite bilder i Santiago med.

Fortsättning följer :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0