Ny vecka

Blev inte Santiago i söndags. Vi körde förbi en biltvätt där elektrikerna hade stannat på väg hem från jobbet. Underlig kultur de har här på Dominikanska. Låt tvätta bilen och ta en öl medan du väntar. Alkoholpolicyn i detta land, inge vidare bra ska ni veta. Jaja, åkte dit iallafall. Gick in och tog en öl. Det spelades något så fruktansvärt högt där inne. Ju högre dessto bättre tydligen. Dominikanerna gillar nog att bara sitta och titta på varandra, för det gick verkligen inte att kommunicera. Jag och en av finnarna orkade inte med det höga ljudet så vi åkte vidare. Vi tog oss ut mot kusten, ungefär en timmas bilfärd (de har verkligen inte världens bästa vägar här). Vi hamnade i en by längs med havet som jag tyvärr inte minns namnet på. Inget turist ställe iallafall. Och det märktes, men för den som verkligen vill ha en naturlig strand utan turister borde åka hit. Fast mitt tips är att stanna på turist ställena om ni vill ha en ren och fin strand. Ibland är allt inte som det verkar vara. Dominkanska kan ses som ett paradis, om man är på de rätta ställena. Kan verkligen säga att jag har sett baksidan av alla dessa fantastiska tropiska bilder som man exploateras av.



Väl framme stannade vi till vid en restaurang och åt. Beställde in vitlöksmarinerade räkor och ris. Guuuud vad gott det smakade, precis som jag hade tänkt mig. Ett plus verkligen :).


Restaurangen vi åt på


Efter maten gick vi ner och kollade på stranden iallafall och jag tog lite bilder.




Än så länge ser det ut som ett paradis eller hur. Och vackert var det så sätt. Men klart beror det på hur man exponerar bilderna. Jag bad finnen ta ett kort på mig vid stranden. Hur man än vände och vred gick det inte att få bort skräpet från bilderna. Se själva:


Här har ni den orörda, turistfria "paradisstranden".

Verkligen tråkigt att se det så här. Men Dominkanerna bryr sig inte de minsta om att slänga sitt skräp.

Jaja, det var min söndag. Efter detta åkte vi tillbaka till hotellet.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0